Van lead naar klant met Leadinfo Autopilot

Marketingteams doen heel wat inspanningen om hun merk/bedrijf onder de aandacht te brengen: ze pushen whitepapers, voeren online advertenties, schrijven blogs,... Maar daarna is het wachten op de doelgroep in de hoop dat ze zullen converteren en/of contact zullen opnemen.

Om dit proces te versnellen, kan Leadinfo helpen door inzicht te bieden in de ROI van de marketinginspanningen en sneller contact te leggen met interessante bedrijven uit de doelgroep.

Download onze aanpak

Altijd al willen weten welke bedrijven jouw website bezoeken?

Altijd al willen weten welke bedrijven jouw website bezoeken?

Maar vooral, wat ze daar dan precies doen? Hoeveel pagina’s bezoeken ze en welke precies? Ondernemen ze de acties die we verwachten? Via welk kanaal zijn ze op de website gekomen? Hoe lang blijven ze op de website en op elke specifieke pagina?


Je denkt misschien: “dat kan Google Analytics 4 toch ook?”. Klopt, maar daar blijven de data anoniem, terwijl je in Leadinfo de cijfers kunt matchen aan specifieke bedrijven.


Stel bijvoorbeeld dat je merkt dat er heel wat bezoekers via een social media advertentie op de website komen, maar dat die bedrijven eigenlijk niet volledig binnen je doelgroep passen. Dan zijn er twee opties: ofwel staat de targeting niet goed en moet je die nog even op punt zetten, ofwel spreekt de advertentie de bedrijven die wél in de doelgroep zitten, niet volledig aan. Die info zou je nooit uit Google Analytics 4 kunnen halen, want daar zal je alleen zien dat de advertentie een goede CTR heeft.

Een op data gebaseerde marketingfunnel

Meten is weten, maar daarna komt natuurlijk pas de actie. Gebruik de data uit Leadinfo om bezoekers met een gelijkaardig profiel aan te spreken met content waar ze interesse in hebben. Ontwikkel zo een geautomatiseerde marketingfunnel op maat. 

Stel dat je als IT-bedrijf een pagina hebt op de website waar je meer uitleg geeft over cloudoplossingen voor bedrijven. Via Leadinfo kan je nagaan welke bedrijven die specifieke pagina hebben bezocht én zie je bovendien ook meteen de IT-verantwoordelijke binnen dat bedrijf. Vervolgens kan je met Leadinfo Autopilot eenmalig een communicatieflow opzetten die automatisch start voor bezoekers met hetzelfde profiel. 


Een mogelijke marketing automation flow is in dit geval om eerst het LinkedIn-profiel van de IT-verantwoordelijke (automatisch) te bezoeken. Daarna kan je een persoonlijk LinkedIn-bericht sturen met een whitepaper die verder inspeelt op dat onderwerp. Tot slot kan je een (cold) mail sturen met de vraag of die persoon iets gehad heeft aan de whitepaper en of je verder nog iets voor hem/haar kan betekenen. 

Wat is de meerwaarde?

Door het presales proces deels te automatiseren, komt er meer tijd vrij bij de salesmedewerkers om zich te focussen op warme leads. Want personen die reageren op één van de stappen uit de marketing automation flow zijn minstens lauwe, en in het beste geval zelfs warme leads.


Bovendien krijg je meer inzicht in welke marketingacties succesvol zijn en is het gemakkelijker om in de toekomst de juiste kanalenstrategie samen te stellen.

Ga zelf aan de slag!

  • Bepaal de juiste doelgroep (jouw ideale klant) en via welke marketing- en communicatiekanalen je die kunt bereiken
  • Zorg voor content aangepast aan hun behoeften
  • Meet hun webactiviteit in Leadinfo
  • Ga met de verzamelde info aan de slag voor een marketing automation campagne (Leadinfo Autopilot)
  • Check, analyseer en stuur bij!
Wat zijn je doelstellingen
  • Rendabele marketingcampagnes
  • Op een efficiënte manier uitgerold
  • Consistent en geautomatiseerd
  • Dummy-proof
Welke elementen heb je nodig om te kunnen starten?
  • Opzet van communicatie- en/of mailflow
  • Doelgroepbepaling
  • Dataverzameling
  • Campagne opzet
Hoe zullen de doelstellingen behaald worden?
  • Inzicht in de doelgroep
  • Consistente acties
  • Feedback & bijsturing
  • Kwalitatieve data (eigen of scraping?)

Ook aan de slag met Leadinfo?

Contacteer ons!