Nee, de twee hoeven niet per se hand in hand te gaan. Er bestaan lege digitale dozen die uitstekend functioneren en er drijft in de wereldwijde gegevensstroom heel wat visueel afval waar belangrijke informatie uit te puren is.
De kunst is evenwel om alle elementen samen te laten bestaan: technisch goed, inhoudelijk sterk en visueel aantrekkelijk. Alles in de juiste richting, met als doel een beter geheel.
1. Go for responsive
Standaard bij Kliek Creatieve Communicatie, maar laat uzelf niet verrassen. Mobiele toestellen en smartphones zijn vandaag net zo belangrijk als een laptop. Wie vandaag alleen op een laptop goed zichtbaar is, verliest de helft aan potentiële bezoekers.
2. Bouw bruggen
Combineer een website altijd met de huisstijl en andere communicatievormen. Logo, nieuwsbrief, visitekaartjes … ze mogen geen onafhankelijke eilandjes zijn. Bruggen, verbindingen, links, op zoveel verschillende niveaus zijn ze van levensbelang.
3. Vergeet het technische luik niet
Kiest u voor een kant-en-klaar sjabloon dat alleen nog ingevuld moet worden? Is het interessanter een doorgedreven CMS te gebruiken, waarmee op termijn nog alles mogelijk is? Het zijn keuzes die best vooraf gemaakt worden.
4. SEO – SEA
Morgen bovenaan de zoekresultaten in Google, zonder te betalen? Dat zal helaas niet lukken.
Wat wel kan, is alle factoren die daar een rol in spelen zo goed mogelijk gebruiken en inzetten. Of een SEA uitrollen waarmee snel resultaat geboekt wordt.
5. Inhoud, inhoud, inhoud
Inhoud primeert. Zowel in woord als in beeld is ‘wat je brengt’ even belangrijk als ‘dat je het brengt’.
Zeg genoeg en zeg het vooral op de juiste manier.