Project image
5 dingen die van een gewoon custom magazine een uitstekend custom magazine maken

Voor we starten, even aandacht voor een eervolle vermelding. Eén item dat de lijst van cruciale zaken nipt niet haalde: vraag raad aan de expert. Kliek, in dit geval. Het is een overkoepelende gedachte die je bijhoudt, meeneemt en waar nodig opnieuw aanhaalt.

Los daarvan is een custom magazine – ook wel: customer magazine of custom media – een schitterend platform en een onnavolgbaar instrument.

Met deze 5 tips wordt een custom magazine alleen nog beter

1. Content is king

De dooddoener aller dooddoeners en meteen het einde van zowat elk verstandig gesprek. En toch … inhoud is belangrijk. Vertel een verhaal. Blijf (behoorlijk) objectief en mik op het delen van kennis en expertise. In een custom magazine staan liefst zo weinig mogelijk verkooppraatjes, wel argumenten en vakmanschap.
Vooral dat laatste mag van tussen de pagina’s druppelen.

2. Content is geen king

Elke dag worden miljoenen lettertjes on- en offline de wereld rondgestuurd. Hoeveel daarvan zijn na een uur nog interessant? Vanavond is de krant van deze ochtend oud papier.

Behalve de – verstandig gekozen en goed overwogen – inhoud is ook alles wat erbij komt kijken van belang. Pak uit met mooi fotomateriaal en sterke beelden. Kies voor een stevige naam en een cover die opvalt.
Zorg ervoor dat uw custom magazine geen oud papier wordt voor de dag om is. Creëer iets wat een tijd relevant blijft. Iets wat gerust op de koffietafel mag blijven liggen.

3. Zorg voor een stijl die past

Een custom magazine is een bouwsteen. Een element in een ruimer verhaal. Sfeer, stijl en gevoel – belangrijk! – krijgen inhoud en vorm, maar het is de optelsom van dat alles wat het custom magazine maakt.

Ga niet te licht over de eerste indruk, want er komt geen tweede kans om die te maken.
’t Is koffietafel of oud papier.

4. Start met de juiste verwachtingen

Geen nood: morgen volgt geen stormloop. De omzet zal de komende 24 uur niet vertienvoudigen. U hoeft uw voorraad niet halsoverkop te verdubbelen.

Hou er wel rekening mee dat er over u en uw onderneming gesproken zal worden. Dat de kennis en het vakmanschap die vantussen de pagina’s van uw custom magazine lopen, een blijvende indruk zullen nalaten. Dat mensen zullen uitkijken naar de volgende editie van uw custom magazine.

Via een custom magazine ga je een relatie aan met de lezer. Niet om daar morgen al de vruchten van te plukken, wel om op termijn synoniem te worden met een gevoel, een sfeer, een imago.

5. Distributie is king

Aha. Nog een koning?
Nee, maar een custom magazine dient om te gebruiken. Verdeel en verspreid! Geef het mee met vertegenwoordigers, gebruik het bij potentiële klanten, stuur en deponeer dat het een lieve lust is.

Of: kies heel gericht en overhandig het met de nodige zorg en aandacht aan die (potentiële) klanten met wie je die relatie wil aangaan. Maak er een momentje van.

Een custom magazine is een visitekaartje, een beursinstrument, het is uitstraling en het is stijl.

Waarom kiezen voor een custom magazine?

In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd is print helemaal niet dood en verre van begraven. Alleen: je moet het vakkundig toepassen in digitale tijden.

Er zijn veel voordelen aan custom media

  • je bepaalt zelf de inhoud
  • je brengt die rechtstreeks tot bij de klant
  • je gaat een directe relatie aan en creëert een gemeenschap
  • je hebt heel veel zelf in de hand
  • Wij zouden niet twijfelen!

    Gepubliceerd op:

    24-01-20

    Terug naar overzicht